Above & Beyond: v Londýně jsou lidi poněkud rozmazlení

29. června 2009 v 13:36 | trancovka |  → Above & Beyond
Above & Beyond se představí poprvé v ČR na open air festivalu. Creamfields je přivítá v prime time, přesně tak, jak jsme na headlinera zvyklí.

Above & Beyond jsou aktuálně nejlepším uskupením trance music, o čemž svědčí i jejich prvenství v kategorii Best Group letošních International Dance Music Awards v Miami. Málokterý jejich počin zůstane bez povšimnutí světového tisku. Jejich nejčerstvější kompilace Sirens of the Sea Remixed byla označena prestižním britským časopisem Mixmag za Album měsíce.
Na festivalu Creamfields se představí dvojice Jono Grant a Tony McGuinness a právě s Tonym jsme měli příležitost udělat telefonický rozhovor.

- Vyrys: Ahoj Tony, díky, že sis udělal čas pro náš rozhovor, jak se máš?
- Tony: Ahoj, díky! Mám se moc dobře. Jsme uprostřed zkoušení na živé vystoupení v Bejrútu, které odehrajeme již teď v červenci. Každý den zkoušíme, zrovna včera jsme jeli 10 hodin. Je to vzrušující, ale také vyčerpávající. Jinak jsem teď zrovna hodinku cvičil a mám už tak akorát od hraní puchýř na prstě, který se stále zvětšuje.



Myslím si, že hudební trio Jono, Paavo a Tony není potřeba nijak široce představovat, ale přeci jen, jak jste vy tři dali dohromady?
Všichni jsme už nějakým způsobem na hudební scéně fungovali nezávisle na sobě, do kontaktu jsme se dostali přes internet. Můj bratr dělal nějakou produkci a měl Yamaha sampler, což bylo tenkrát poněkud neobvyklé (na rozdíl od samplerů Akai). Nebylo však možné sehnat do něho samply, nikdo nedělal žádná samplovací CD....Tedy až na jednoho člověka jménem Jono Grant... Pak už to šlo jedno po druhém - zkoušeli jsme spolu pracovat a první věc, kterou jsme společně vytvořili pořádně, byl remix k Chakra - Home. Určitě nás na začátku nenapadlo, že spolu budeme pracovat tak dlouho. Setkali jsme se v roce 1999, takže od té doby uplynulo už celých 10 let.




Každopádně založení projektu Above & Beyond se stalo pevným pilířem nejen pro tranceovou taneční scénu a Vaše skladby se těší obrovské oblibě po celém světě. Důkazem toho může být každoroční prestižní žebříček A State Of Trance Top 20 Armina van Buurena, kde posluchači zvolili třikrát za sebou Vaše singly za ty nejlepší pro daný rok a nebylo roku, v kterém by Vaše písně chyběly. Letos v Miami na IDMA jste získali ocenění Best Group. Co pro Vás znamená tahle obrovská podpora promotérů, DJs a hlavně Vašich fanoušků?
Tato podpora pro nás znamená úplně všechno, je to vlastně to nejdůležitější. Když děláš hudbu, chceš, aby se líbila, takže takováto měřítka úspěšnosti jsou vždycky důležitá. Ceny, které zmiňuješ, jsou samozřejmě krásné, ale ještě lepší je získat cenu za věci, které odrážejí to, jak vidíš sám sebe. My fungujeme spíše jako skupina než jednotliví DJs, takže pak tyto ceny vnímáme jako určité uznání, že to, co děláme, děláme správně.

V roce 2006 jste vydali Vaše nádherné debutové album Tri-State, které zaznamenalo opravdu obrovský úspěch a stalo se jedním z nejzásadnějších tranceových alb. Loni jste společně se skvělou zpěvačkou Justine Suissa vydali album Oceanlab - Sirens Of The Sea a opět s velkým úspěchem. Dá se od Vás očekávat podobně úspěšné album Vašeho dalšího projektu Tranquility Base?
Ne. Tranquility Base, jak jsme již řekli mnohokrát, je instrumentální klubová záležitost, zatímco Above & Beyond jsou hlavně o písni a hudbě. Možná jednou vydáme Tranquility Base kompilaci, ale není to něco, na čem bychom chtěli trávit čas. Našimi hlavními projekty je Above & Beyond a Oceanlab.

Chystáte nějaká společná vystoupení s Justine?
Aktuálně pracujeme na nových věcech se Zoe a Richardem. Až budeme mít více show, možná se rozhodneme nechat něco přezpívat.

Řekl bych, že jeden z Vašich nejzásadnějších počinů v kariéře byl remix pro Madonnu a píseň What It Feels Like For A Girl, nemám pravdu? Samotné Madonně se líbil natolik, ho použila ve videoklipu pro tenhle song. Jak jste se k udělání tohoto remixu vůbec dostali?
Pracovali jsme spolu už přes rok. Znal jsem jejího manažera ještě z doby, kdy jsem u Warners dělal Madonně marketing v UK. Znali jsme se a když jsem byl v Los Angeles u příležitosti Above & Beyond Show, setkali jsme se, zeptal jsem se, ukázal jsem, co děláme, zeptal se, zda bychom mohli zremixovat Madonnin track, že pokud se nebude líbit, nepoužijeme ho, ale jí se to moc líbilo.

Když už mluvíme o Madonně.. Tony, udělal jsi nádherný track Nitromethane - Religion obsahující Madonnin hlas. Proč tento track nebyl ještě vydán? Vždyť se o něm mluví jako o nejlepším dosud nevydaném tracku!
Protože Madonna to nechtěla vydat. Udělal jsem to jako bootleg, vysamploval jsem kousek jejího vokálu z písně Drowned World My Substitute For Love. Pustil jsem to Williamu Orbitovi, se kterým jsem tenkrát spolupracoval, a on to zahrál v Essential mixu na Radio 1. On její album Ray Of Light produkoval, dal to pak poslechnout Madonně a říkal, že by se to mělo vydat, a ona na to, že v žádném případě.

Na Vašem kontě máte již spoustu produkce. Kdybys měl vybrat jeden jediný, který by Ti byl nejbližší, který by to byl?
Myslím, že když to teď během zkoušení tento týden tak často hrajeme, tak je to Breaking Ties, ale to se pořád mění.

Každý týden také vysíláte svoji radioshow Trance Around The World, která se řadí mezi nejposlouchanější. Za pár měsíců se bude vysílat již třísté pokračování. Chystáte něco speciálního pro tento výroční díl?
Ano, ale zatím není potvrzené, co to bude. Chceme však živou show.

Nedávno jste na vašem webu rozjeli také Above & Beyond TV, kde si lidé mohou pustit Vaše zážitky z cest. Myslím si, že je to skvělý nápad, co Vás k tomu přimělo?
Upřímně - může za to Paavova láska k videokameře. Chceme, abychom si všechno, co děláme, zároveň užívali a bavilo nás to. Paava baví videa... Rozhodl se tedy vzít s námi kameru a všechno natočit. Později se stal člověkem zodpovědným za vedení tohoto projektu. Teď už to funguje na trochu jiné úrovni, nicméně původní nápad patří Paavovi.

Stojíte také za jedním z nejrespektovanějších tranceových labelů Anjunabeats, který pomáhá udávat směr na tranceovém poli. Na jaké nové zajímavé releasy se můžeme těšit?
Pracujeme na další kompilaci, která by měla vyjít ke konci tohoto roku, někdy na podzim. Aktuálně shromažďujeme tracky, které na ni dáme. Budou zde zastoupeni producenti vydávající na našem labelu.

Jak dopadla akce s fanouškovskými videi pro "On a Good Day"? Kdo vlastně vyhrál a jak jste s celým nápadem spokojeni?
V soutěži zvítězil Američan, na jehož jméno si bohužel teď nemohu vzpomenout. Celková kvalita a úroveň videí byla neuvěřitelná, nebylo snadné vybrat, které je nejlepší. Možná díky způsobu, jakým jsme soutěž oznámili a zadali, velká část videí byla taková "happy". Avšak to, jakým způsobem se vítězi podařilo vystihnout podstatu písně, její skutečný význam - udržet si pozitivní myšlení i v krušném období, něco jako "já přežiju" - to právě myslím naplnilo naše očekávání.

V červenci přiletíte do Čech zahrát na festival Creamfields Central Europe. Nebude to ale poprvé, co navštívíte naši zemi. Už jste tu vystoupili na velkých akcích v Brně a pak v Praze. Jak na tato hraní vzpomínáte?
Myslím, že stejně jako všechny Angličany nás nadchla architektura. Praha je opravdu nádherné město! Co se týče hraní, a to v podstatě kdekoli ve východní Evropě, lidé jsou tu plni nadšení. Clubbing v těchto zemích, především v Česku, Polsku a Rumunsku, je takový, jaký býval v UK před 5 - 6 lety, takový čerstvý. V Anglii a speciálně v Londýně jsou lidi poněkud rozmazlení z všech těch možností výběru a atmosféra je někde jinde. Zatímco, když přijedeme do ČR nebo jiné země v této oblasti, lidé jsou fantastičtí a velmi přátelští.

Co Vás napadne, když se řekne Creamfields?
Vzpomínám si na jeden v UK, kde jsme hráli...Počasí v UK nikdy festivalům nepřeje. Když vzpomínám na hraní v UK nebo hraní na Creamfields v UK, vybaví se mi, jak se brodíme spoustou bahna ke stagei :))))).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama